• Over ons

Voetbalvereniging Jonathan is in 1946 opgericht toen er behoefte bestond aan voetbal op zaterdag. Vanuit de Christelijke Jongeren Vereniging Jonathan ontstond een onderafdeling voetbal. Jonathan is nog steeds een typische zaterdagvereniging; op zondag heerst er rust op ons sportpark. Onze vereniging telt circa 1350 spelende leden (nov. 2016), verdeeld over 84 jeugdteams, negen seniorenteams, één zeven-tegen-zeven-team, een flink aantal mini’s van 5 en 6 jaar en drie verschillende groepen recreanten.

Jonathan is bespeler van het sportcomplex “Achter ’t Slot”, fraai gesitueerd in de achtertuinen van het Zeister Slot. De gebouwen zijn in eigendom van de vereniging, de velden huren we van de gemeente. Ons sportterrein telt vijf voetbalvelden waarvan twee kunstgras. Drie velden beschikken over een kunstlichtinstallatie. Het grote aantal thuiswedstrijden (gemiddeld 45 op een wedstrijddag) noopt ons ook de twee velden op het naastgelegen sportpark Blikkenburg wekelijks te gebruiken. Jonathan beschikt over 16 kleedkamers. Onze gebouwen en terreinen worden met camera’s bewaakt.

Het wedstrijdtenue bestaat uit een groen shirt, witte broek en witte kousen. In ons gebouwencomplex bevindt zich een eigen kledingwinkel waar tijdens de openingstijden tenue, trainingspakken, voetbaltassen e.d. verkrijgbaar zijn.

Het eerste elftal speelt in de tweede klasse van district West 1. Jonathan betaalt haar selectiespelers geen vergoeding.

Jonathan kent onder meer een Verenigingsbeleidsplan en een Technisch Beleidsplan. Daarnaast bestaat er een Gedragscode. Terug te vinden en te downloaden onder 'Vereniging' en dan 'Downloads'.