• Opnieuw winst voor Jonathan 1; 3-0 winst in eenzijdige wedstrijd tegen v.v. Veenendaal

Zaterdag 3 november, de thuiswedstrijd tegen v.v. Veenendaal. Een voor de groen witten een volstrekt onbekende tegenstander. Wel van horen zeggen vanuit de 4e klasse toen deze club een vaste bezoeker was bij de buren van FZO.

De herfst had regengrimas afgedaan en was het prima weer op sportpark Achter 't Slot. Coach Rob Zomer had een mutatie in zijn team. Keeper Xavier Gyina was wegens zakelijke verplichtingen afwezig en werd vervangen door Robert van der Harten die Xavier uitstekend verving.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de prima fluitende arbiter Van Twiller uit Amsterdam was Jonathan de bovenliggende ploeg. Het dicteerde het spel maar in eerste instantie had het moeite om de geelblauwen te verontrusten. Midden in de 1e helft sloeg Jonathan toch toe. Het was Rogier van der Hout die Jesse Bertens in stelling bracht die de afgemeten voorzet doeltreffend in tikte (1-0). Daaraan voorafgaand had Jesse al de binnenkant van de paal beroerd.

Veenendaal leek nauwelijks een vuist te kunnen maken en was het heel veel eenrichtingsverkeer richting het geelblauwe doel. Toch steigerde heel Jonathan toen Veenendaal uit het niets de mogelijkheid kreeg om de score gelijk te trekken. Een prima Veenendaalse voorzet werd keihard ingekopt maar met een katachtige reactie voorkwam Robert van der Harten de gelijkmaker. Pal daarna de 2-0 voorsprong. Een geoliede aanval over de rechterwing werd na de voorzet van Matthijs Visser koel en snoeihard door Aldo Hima afgerond (2-0).

Met die stand zochten beide ploegen de kleedkamer op. De thee smaakte Jonathan wel prima want de lijn van voor de rust werd naadloos doorgezet. Dat resulteerde al snel in een 3-0 voorsprong. Aan de rechterzijde ging Alexander Prent prima door en zijn voorzet werd door Rogier van der Hout simpel afgerond (3-0).

Daarmee was de wedstrijd wel gespeeld. Jonathan bleef het spel dicteren maar werd gaan de weg de 2e helft en met name in het laatste kwartier slordiger. Menigeen ging voor eigen succes maar dat leverde niets op. Scheidsrechter Van Twiller moest overigens in het laatste deel van de wedstrijd nog een aantal malen een kaart trekken. Jammer want daar was het de wedstrijd niet naar maar wel noodzakelijk vanuit de arbitrale optiek.

Al met al een opnieuw zeer verdiende winst van Jonathan en het staat nu gedeeld eerste met VVZ'49. VVZ'49 heeft een beter doelsaldo dan Jonathan maar het verschil is miniem. VVZ'49 +10 en Jonathan +9. Over twee weken wordt de eerste periode beslist. VVZ'49 speelt dan de derby uit tegen DOSC en Jonathan speelt ook uit en wel tegen Oudewater.

Dat is over twee weken. Komende zaterdag eerst nog de volgende bekerronde. Jonathan speelt uit tegen Pancratius uit Badhoevedorp. Omdat Pancratius op de zondag speelt heeft de KNVB het aanvangstijdstip bepaalt op 17.00 uur. Het GPS-adres is Lindberghstraat 50, 1171 GC Badhoevedorp. Jonathan vertrekt per bus en daarin zijn uiteraard ook plaatsen beschikbaar.

Opstelling Jonathan:

Robert van der Harten, Matthijs Visser, Bart Rijnja, Roy Versluis, Tijani Arkouch, Darif Labardi, Jaouad Amhahid (Hichem el Mourabit), Aldo Hima, Rogier van der Hout (Nigel Siebelink), Jesse Bertens, Alexander Prent (Wouter Botermans)

Assistent-scheidsrechter: Jeroen van Duijvenbode

Man of the match: Matthijs Visser