• Monsterzege Jonathan 1; 2-9 winst in uitwedstrijd tegen CDW

Zaterdag 4 maart 2023 de uitwedstrijd tegen CDW in Wijk bij Duurstede. De thuiswedstrijd van Jonathan dit seizoen eindigde in een 1-1 gelijkspel. De laatste uitwedstrijd in Wijk was in het seizoen 2018/2019 met een 2-1 winst voor de Combinatie Dorestad Wijk bij Duurstede. Wouter Botermans was degene die toen voor de Jonathantreffer tekende (bron: Dick van de Streek). CDW doet het nu toe goed in de 2e klasse C en ziet zich niet geconfronteerd met degradatie- of nacompetitiezorgen.

Coach Rob Zomer kon beschikken over een bijna fitte selectie voor deze wedstrijd. Abdullah Achaq hoefde geen wedstrijdkleding aan en ook Sam van Kleef verscheen in een vrijetijd outfit. Voor het overige was Jonathan compleet. Wel ontbrak ook assistent-scheidsrechter Jeroen van Duijvenbode, Hij werd waardig vervangen door Peter van Voorst.

Het was redelijk fris op het mooie sportpark Marienhove in Wijk bij Duurstede. Na het beginsignaal van de prima fluitende arbiter Schuhmacher ontspon zich een redelijk gelijkwaardige wedstrijd maar met een verschil. Het was Jonathan dat dodelijk effectief was en met name in de eerste helft verdedigende fouten aan Wijkse kant genadeloos afstrafte. In de 11e minuut was het Maurits Smid die na twijfelen in de blauwrode verdediging voor de 0-1 zorgde. Een minuut later werd de Wijkse verdediging zo in vertwijfeling gebracht dat het in eigen doel scoorde (0-2).

• Daarna golfde het spel op en neer en leek CDW met hoge ballen voor het groenwittte doel gevaarlijk te worden maar doelman Xavier Gyina plukte alles uit de lucht. In de 36e minuut alweer beweging op het scorebord. Nu was het Dani van Soest die na een opnieuw verdedigende fout koel voor de 0-3 zorgde.

• Met die 0-3 stand zochten beide ploegen de thee op. In de 47e minuut was het weer raak. Dani van Soest kon opstomen naar het vijandige doel en rondde beheerste af (0-4). Vier minuten later deed CDW wat terug en bracht de 1-4 op het scorebord. Daarmee was het qua doelpunten nog niet gedaan. Jonathan liep uit naar een 1-6 voorsprong met als doelpuntenmakers Maurits Smid en Philip Ties. In de 72e minuut deed CDW nog wat terug en tekende voor de 2-6.

• Daarmee was het nog niet gedaan want in de eindfase waren het opnieuw Dani van Soest, Gianluca Nijholt en Jos Swaray die de score opvoerden naar 2-9. Een mooie, vooraf niet verwachte, overwinning voor de ploeg van Rob Zomer. Des te lekker smaakte de winst.

• Opstelling Jonathan:

Xavier Gyina, Rui Sedney (Lars Kerkmeijer), Ryan Kos, Gianluca Nijholt (Mick Kruft), Rob Stoop, Sebastiaan Kolff, Jos Swaray, Pepijn Hostaken (Bart Rijnja), Dani van Soest, Philip Ties, Maurits Smid (Faisel Loukili)

Assistent-scheidsrechter: Peter van Voorst

Foto's: Suresh Chadda. Voor de gehele reportage klik op: fotoverslag

Komende zaterdag 11 maart de thuiswedstrijd tegen Delta Sports. Aanvang 14.30 uur op sportpark Achter ’t Slot. Arbiter van dienst is dhr. R. Westland.