• Make-A-Wish Nederland

Missie en Visie

Ieder kind wil kind zijn. Ook kinderen met een levensbedreigende ziekte. Make-A-Wish Nederland, voorheen Doe Een Wens, bestaat al sinds 1989 en vervult ieder jaar ruim 500 liefste wensen van kinderen en jongeren tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.

Kinderen voor wie het leven voor een groot deel bestaat uit angst, zorgen en ziekenhuisbehandelingen. Make-A-Wish Nederland haalt deze kinderen uit de zorgen en laat ze door het vervullen van hun liefste wens weer kind zijn in plaats van patiënt. Dit geeft deze kinderen maar ook het hele gezin kracht en energie voor de toekomst.

Make-A-Wish Nederland kan dit allemaal realiseren dankzij de inzet van ruim 400 vrijwilligers. Giften en fondsenwervende acties (geld, maar ook in natura) van bedrijven, clubs, scholen en (sport)verenigingen zijn samen met de structurele steun van donateurs en sponsoren noodzakelijk. Make-A-Wish Nederland ontvangt geen overheidsbijdrage.

Innerlijke kracht aanwakkeren

Het doel van de wensvervulling is de innerlijke kracht van kinderen aan te wakkeren. Een eigen kracht die vaak onbewust door de omgeving is beperkt, omdat zorgen, angst en ziekenhuisbehandelingen de boventoon voeren. De fantasie van het kind bepaalt de inhoud van de wens, waardoor elke wens ook echt uniek wordt. De wensvervullers zorgen er bovendien voor dat ook ouders en broertjes en zusjes bij de wensvervulling betrokken zijn, zodat iedereen kan meegenieten. Een wens op maat dus, waarbij aan elk detail grote aandacht is besteed. Met als resultaat een onvergetelijke ervaring voor alle betrokkenen. Zo gaat de herinnering aan de wens een leven lang mee.

Hoe meer geld, hoe meer wensen uitkomen

Make-A-Wish Nederland werkt eraan om álle kinderen en jongeren met een levensbedreigende ziekte een wensvervulling te geven. Naast tijd en aandacht is ook geld nodig om die wensen te vervullen. Want behalve het regelen van alle praktische zaken rondom de wens, neemt Make-A-Wish Nederland ook alle kosten voor haar rekening. Hoe meer geld er binnenkomt, hoe meer wensen er jaarlijks vervuld kunnen worden.

Sinds de oprichting in 1989 beleefden al meer dan 4.000 levensbedreigend zieke kinderen hun fantastische wens. Make-A- Wish Nederland kan dit allemaal realiseren dankzij de inzet van bijna 400 vrijwilligers. Giften en fondsenwervende acties (geld, maar ook in natura) van bedrijven, clubs, scholen en (sport)verenigingen zijn samen met de structurele steun van donateurs en sponsoren noodzakelijk. Make-A- Wish Nederland ontvangt geen overheidsbijdrage.

Hoe kunt u bijdragen

Om deze wensen te vervullen steunt Make-A- Wish Nederland op donateurs, vrijwilligers en fondsenwervende acties. Meer hulp betekent dat meer wensen in vervulling gaan.

Bovenstaande tekst is integraal overgenomen van website Make-A-Wish Nederland http://makeawishnederland.org