• Jonathan VR1 verliest bij Delta Sports (3-0)

Zaterdag 29 oktober was er op een ongewoon warme oktoberdag de gelegenheid voor VR1 om zich te herstellen van de oorwassing door UVV twee weken eerder. Dat moest gebeuren zonder Madelief , die nog herstellende is van de toen opgelopen blessure, en zonder Lisa die op vakantie was. Delta Sports stond weliswaar niet hoog in de competitie maar op basis van de uitslagen was te zien dat het hier om een geduchte tegenstander zou gaan en het een wedstrijd zou zijn tussen twee teams die aan elkaar gewaagd zouden zijn.

Het eerste gedeelte van de wedstrijd bleek dit ook het geval. Delta Sports wist zorgvuldig van achteruit op te bouwen en bleek  wat verder te zijn dan Jonathan als het gaat om combinatievoetbal. Toch waren de eerste helft de betere kansen voor Jonathan. De eerste grote kans was voor Lieke, die voor de keeper opdook en even later een grote kans voor Rosanne. Beide doelpogingen werden goed geweerd door de keepster van Delta. Opvallend bij Delta was de linksback die veelvuldig ver mee naar voren ging. Lieke werd daardoor veel teruggedrongen om mee te verdedigen.

Hoewel Delta dus goed combinatievoetbal liet zien, wist het niet echt grote kansen te creëeren. Toch kwam de ploeg op voorsprong door een ongelukkige handsbal van Anouk in de 16 meter. Echt benadeeld werd Delta niet door de handsbal, maar hands is hands was het oordeel van de scheidsrechter. De toegekende strafschop werd zuiver binnen geschoten waardoor Delta met een 1-0 voorsprong de thee kon opzoeken.

Jonathan was vol goede moed dat met enkele omzettingen de ploeg Delta de tweede helft haar wil kon opleggen, maar de werkelijkheid was anders. De tweede helft leek de pijp leeg bij Jonathan en was Delta duidelijk de betere ploeg. De lnksback van Delta bleef naar voren stomen en het lukte Jonathan niet om collectief als team te verdedigen. Ook in balbezit was het spel wat te slordig en onrustig. Met doelpunten in de 58e en 78e minuut wist Delta uit te lopen naar 3-0. Na afloop was er bij Jonathan het besef dat het vandaag niet haar beste spel had laten zien. Maar zulke dagen horen er ook bij. Maandag op training dus weer voldoende reden om er weer vol voor te gaan en weer vertrouwen te tanken om volgende week een betere prestatie te kunnen neerzetten.

• ’s Middags was er een opsteker omdat VR2 met een 5-0 overwinning op het Culemborgse Focus na 5 wedstrijden nog steeds zonder puntverlies is. Wederom een prima prestatie van de dames van VR2.