• Jonathan VR-1 blijft steken op 1-1 gelijkspel bij Cobu Boys

Afgelopen zaterdag een belangrijke wedstrijd voor Jonathan VR-1 tegen de nummer 3 van de competitie, het Amersfoortse Cobu Boys. Hoewel de naam van de ploeg anders doet vermoeden, telt het vrouwenvoetbal bij Cobu Boys volwaardig mee. Bij aankomst treffen we een wedstrijdboekje met daarin de sponsor van de wedstrijd, een pupil van de week en alle details over de wedstrijd met de opstellingen en alle details  van de competitie. Ook lezen we in de voorbeschouwing een beschrijving van de vereniging Jonathan met als saillant detail dat Jonathan en Cobu Boys het oprichtingsjaar 1946 gemeen hebben. Complimenten voor Cobu Boys dat hiermee duidelijk voorop loopt, en nu al doet wat we over een aantal jaren heel normaal gaan vinden.

• Cobu Boys is een ploeg die in de gehele competitie nog maar drie tegentreffers heeft hoeven te incasseren. Eén daarvan was tegen Jonathan ,toen we thuis de wedstrijd in de laatste minuut wisten te beslissen door een schot net iets over de middenlijn. Een zware domper voor Cobu Boys dat er uiteraard op gebrand was dat recht te zetten. Toch waren de eerste twintig minuten duidelijk voor Jonathan, dat een aantal mogelijkheden wist te creëren al leidde dat nog niet tot doelpunten .De grootste kans was voor Eleanor die alleen op de keeper af kon gaan, maar haar schot werd goed gestopt door de keeper.  De laatste fase  van de eerste helft werd het spel van Jonathan steeds rommeliger en kreeg Cobu Boys het betere van het spel.

Misschien mede door een aantal omzettingen, kwam Jonathan de 2e helft beter in haar spel en wist het weer meer mogelijkheden te creëren. Toch lukte het te weinig om die kansen om te zetten in doelpunten. .Halverwege de 2e helft dan toch de voorsprong voor Jonathan. Na een actie vanaf het middenveld wordt Akke gehaakt, waarna ze de terecht verkregen vrije trap prima binnenschiet. Omdat Cobu Boys tot dat moment niet veel kansen gecreëerd heeft, ziet het er goed uit voor Jonathan.

Helaas is de vreugde van korte duur. 5 minuten later een corner voor Cobu Boys die met de wind blijft hangen bij de 2e paal en door een Cobu Boys speelster binnen kan worden gelopen. Zowel Cobu Boys als Jonathan spelen het slot van de wedstrijd echt voor de winst, maar beiden moeten berusten in het gelijke spel.

Niet het resultaat waar Jonathan voor kwam, maar toch heeft de ploeg het kampioenschap nog steeds in eigen hand. Het blijft ongemeen spannend in de 4e klasse-5.

• Poulestand

PositieTeamGSGWGLPT