• Jonathan 1 legt ook Olympia’25 over de knie: 2-5 winst in Hilversum

Zaterdag 9 oktober de tweede competitiewedstrijd en wel in Hilversum tegen Olympia’25. Een onbekende tegenstander voor de groenwitten. Een tegenstander die in de eerste twee wedstrijden noch gewonnen of verloren had. Twee maal een remise en dus 2 punten tot aan het duel met Jonathan. De formatie van coach Rob Zomer kende wat personele afwezigheid. Zo stond Bart Rijnja wegens een vervelende vingerblessure niet in de basis en was ook Alexander Prent wegens verplichtingen absent. Maar goed, de selectie is op dit moment breed genoeg om dit op te vangen en zo stond Pepijn Hopstaken in het centrum van de verdediging en Rui Sedney rechtsback.

Na het startsignaal van referee Bax was het eerste half uur een complete Jonathan aangelegenheid. Jonathan heerste maar wist dat overwicht in eerste instantie niet uit te buiten. In de 14e minuut was het echter bijna raak toe een schot op het Hilversumse doel op de paal uiteen spatte. Niet vlak daarna was het wel raak. In minuut 21 was het Marco Knopper die na een assist van Naoufel Allouche de Hilversumse doelman aftroefde (0-1). Jonathan bleef die eerste helft een overwicht behouden maar het uitbouwen naar een verdere voorsprong bleef achterwege. Sterker nog, het spel werd na het eerste half uur onzorgvuldiger en zat er weinig verrassing meer in. Niet dat in de eerste helft Olympia’25 het Jonathan in het laatste deel lastig maakt. Het was in de 35e minuut dat doelman Jort Ruijssenaars voor het eerst een Hilversumse poging kreeg te verwerken.

Met de 0-1 voorsprong werd de thee opgezocht. Al snel in de tweede helft bouwde Jonathan de voorsprong uit. Het was Pepijn Hopstaken die uit een corner de 0-2 binnen werkte. Wie dacht dat hiermee het Hilversumse verzet was gebroken kwam bedrogen uit. Olympia’25 stroopte de mouwen op en ging alles of niets spelen en dat had resultaat. In de 60e minuut maakte het de aansluitingstreffer maar daar moet wel worden bij gezegd dat daaraan voorafgaand Jonathan in een en dezelfde aanval tot drie maal toe de paal raakte. Maar goed de 1-2 stond op het scorebord en brak er toch een wat zenuwachtige periode aan voor Jonathan. Dat werd in de 69e minuut doorbroken toen Dani van Soest Philip Ties in de gelegenheid stelde om de 1-3 op het scorebord te toveren. Snel daarna was de wedstrijd definitief beslist. Het was de ingevallen Abdullah Achaq die Marco Knopper in staat stelde voor de 1-4 te zorgen. Daarmee was de koek nog niet op. Een prachtige dieptepass van Joris Muusse werd door Dani van Soest prima afgerond (1-5). In de laatste seconden van de wedstrijd deed Olympia’25 nog wat terug door de 2-5 te scoren.

Voor de groenwitten de derde overwinning op rij en staat het bovenaan in de competitie. Een plek die ze moet delen met het Amersfoortse CJVV dat echter een minder doelsaldo heeft.

Komende zaterdag 16 oktober, de eerste derby van het seizoen en wel thuis tegen SV Zeist. Aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur op sportpark Achter ’t Slot.

Opstelling Jonathan:

Jort Ruijssenaars, Rui Sedney (Bas de Waal), Joris Muusse, Pepijn Hopstaken, Tom Roks, Thijs Beunder, Marco Knopper, Floris van den Berg (Rachid Fizzazi), Dani van Soest, Philip Ties, Naoufel Allouche (Abdullah Achaq).

Assistent-scheidsrechter: Jeroen van Duijvenbode