• Groene Welpen

Voor seizoen 2023/2024:

Ook voor de jongste voetballers is er plek bij vv Jonathan, zij kunnen wekelijks op zaterdagochtend en op woensdagmiddag samen met hun leeftijdsgenoten hun voetbalkunsten laten zien.  De voetballers worden in 2 groepen verdeeld:  de Groene Welpen zijn de jongste voetballers, geboren in 2018 en 2019; en de Groene Leeuwen geboren in 2017.

Wedstrijdjes

Vanaf 26 augustus 2023 spelen de welpen en leeuwen hun onderlinge wedstrijden op zaterdagochtend.  Jonathan beschikt over 3 prachtige 4x4 veldjes die de hele zaterdagochtend het domein zijn van de jongste jeugd.

Trainingen
    De trainingen van de groene welpen zijn op woensdagmiddag van 14.30 uur - 15.30 uur.
    De trainingen van de groene leeuwen zijn op woensdagmiddag van 14.30 uur - 15.30 uur.
    De trainingen zijn uitsluitend voor leden en er kan niet proef getraind worden.

De Groene Welpen (geboren in 2018-2019):

De Groene Welpen spelen op zaterdagochtend onderlinge wedstrijdjes onder begeleiding van de coördinatoren en ouders. Iedere week spelen de kinderen in een ander team en hebben zij nieuwe tegenstanders. Het doel van de welpen is dat kinderen kennis maken met voetbal waarbij plezier bovenaan staat.

De kinderen in deze groep worden door hun ouders wekelijks voor vrijdag 17.00 uur aangemeld via een inschrijfformulier: GROENE WELPEN  zodat de coördinatoren vooraf teams kunnen maken.

Op zaterdagochtend kunnen de kinderen zich vanaf 8.15 uur op het sportpark melden bij de veldjes. Om 8.30 uur starten de wedstrijdjes die 2 x 20 minuten duren. Natuurlijk mogen aan het eind de penalty’s niet ontbreken en wordt er afgesloten met de uitreiking van de wisselbokaal voor de speler van de week.

De Groene Leeuwen (geboren in 2017)

De Groene Leeuwen spelen in een internecompetitie. De Groene Leeuwen League. Alle kinderen geboren in 2017 worden door Jonathan ingedeeld in een team van 6 kinderen voor een periode van 8 weken. De teams krijgen de namen van Eredivisie clubs en de indeling en het wedstrijdprogramma is te vinden op de website en zal via de ouderapp gedeeld worden.

De leeuwen spelen 4 tegen 4 of 5 tegen 5 (eventueel met een wisselspeler) gedurende 2 x 20 minuten met aansluitend voldoende tijd voor het nemen van penalty’s. In deze vorm komen de kinderen veel aan de bal, scoren ze veel en hebben een hoge betrokkenheid bij het spel. Elk team wordt begeleid door een of twee vaste leiders.

Het wedstrijdschema voor de hele competitie van ongeveer 8 weken wordt voorafgaand op de website van Jonathan geplaatst zodat de leeuwen weten hoe laat en op welk veld ze moeten spelen. De wedstrijden worden om 9.30 uur en om 10.30 uur ingepland.

Na de eerste periode van ongeveer 8 weken worden er nieuwe teams geformeerd. Jonathan houdt strikt vast aan het geboortejaar van het kind, uitzonderingen in overleg. Het uitgangspunt van Jonathan blijft hierbij altijd dat er met zoveel mogelijk plezier gevoetbald kan worden.

Wil je starten bij de Welpen en Leeuwen?

Dat kan! Aanstormende Welpen en Leeuwen kunnen op zaterdagochtend om 8.30 uur 3 x proef spelen. Je kan je hiervoor aanmelden door contact op te nemen via coordinator-groenewelpen@vvjonathan.nl, na bevestiging van de coördinator kan mee je meedoen op een zaterdag. Het is niet mogelijk om op woensdag proef te trainen.

Nadat de kinderen als lid bij Jonathan zijn aangemeld, worden de kinderen afhankelijk van hun leeftijd ingedeeld bij de Groene Welpen of de Groene Leeuwen. Bij de Groene Leeuwen worden iedere 8 weken nieuwe teams geformeerd en worden de nieuwe kinderen dan meegenomen bij de team indeling.

Tijdens de schoolvakanties is er geen training.