• Eerste bekerwedstrijd: Jonathan 1 heeft weinig moeite met Vliegdorp

Eindelijk kan en mag het weer! Na elf maanden rolt de bal weer in een officiële wedstrijd. Na een aantal oefenwedstrijden en toernooitjes vandaag weer een treffen waarbij iets op het spel staat. De omstandigheden waren perfect, een heerlijk zonnetje, parasols uit, terras vol en de bierkraan loopt. Vliegdorp, de tegenstander van deze middag, was in een eerder verleden wel eens een struikelblok op weg naar promotie. Maar daar was in deze wedstrijd niets van te zien.

Jonathan startte met de basis elf bestaande uit: Jort Ruijssenaars, Rachid Fizazi, Roy Versluis©, Joris Muusse, Sam van Kleef, Pepijn Hopstaken, Naoufel Allouche, Floris van den Berg, Dani van Soest, Marco Knopper en Bas de Waal. Wisselspelers: Jesse Bertens, Thijs Beunder, Paul Boersen, Azzedine al Mokhtari en Berend Veefkind. Afwezig om diverse redenen: Philip Ties, Alexander Prent, Bart Rijnja, Xavier Gyina.

Scoreverloop: Marco Knopper 1-0 en 2-0, Bas de Waal 3-0, Floris van den Berg 4-0. Bijzonderheid: het missen van een strafschop door Rick Advocaat van Vliegdorp. Overigens prima gestopt door Jort.

Hoogtepunten in de tweede helft: de mooie goal van Pepijn Hopstaken en de rode kaart voor Gerrit Hendriks van Vliegdorp.

Scheidsrechter: Dhr. Bryan de Groot

Assistenten: Jeroen van Duijvenbode en Joey van Veldhuyzen.

Technische staf Jonathan: Rob Zomer, Raymond Koopman, Kim Meijer en Peter Bruggeman.